کاربرد ایندیزاین در طراحی

در این مقاله قصد پرداختن به مقاله ایندیزاین را داریم .ممکن است با دیدن محیط این نرم افزار حس ککیند راه سختی را در پیش رو دارید اما با خواندن این مقاله تا حدودی در مورد این نرم افزار آشنایی بدست خواهید آورد.

در گذشته ویراستاران ،طراحان صفحه و نویسندگان ،برای آماده سازی پروژه های خود زمان زیادی را صرف میکردند. مرحله نگارش تا چاپ یک کتاب مدتی بسیار زیاد طول میکشید و این موضوع ماه ها زمان لازم داشت.علاوه بر اینکه این موضوع وقت بسیاری از آنان را تلف میکرد ،نتیجه نیز بشکل امروزی جذاب نبود.اما امروزه به لطف نرم افزارهای صفحه آرایی موجود در بازار عمل صفحه آرایی با طرافیت و زیبایی جذابی صورت گرفته و در کمترین زمان ممکن این عمل شدنی است.یکی از این نرم افزار ها ،نرم افزار ایندیزاین است.

نرم افزار ایندیزاین یکی از موفق ترین نرم افزارهای تولیدی توسط شرکت ادوبی است و در جهت نشر رو میزی ،صنعت چاپ ،صفحه آرایی و طراحی صفحات در سطح جهان با استقبال انبوه هنرمندان ،طراحان گرافیک و … مواجه گردیده.

کلاس آموزش InDesign

از جمله مواردی که ایندیزاین در انجام آن امور توانایی دارد عبارتند از : طراحی و صفحه آرایی انواع مجلات ،کتاب ،بروشور ،روزنامه ،اگهی های تبلیغاتی و … اشاره نمود.

از نرم افزار ایندیزاین علاوه بر موراد بالا میتوان در ایجاد و ویرایش فایل های تصویری بصورت در کنار هم قرار دادن عناصر نگاره ای و متون نیز بشکلی غیر مستقیم بهره برد.

کاربردهای ایندیزاین بطور خلاصه عبارتند از:

  1. طراحی انواع کارت ویزیت ،پوستر ،بروشور ،کاتالوگ و …
  2. طراحی انواع آگهی های تبلیغاتی اعم از تبلیغاتی دیجیتالی و تبلیغات چاپی
  3. طراحی انواع مجلات ،روزنامه ،بنر ،قرار داد ،فاکتور و …
  4. طراحی انواع دکمه برای وب سایت ها
  5. طراحی انواع تقویم یا سالنامه ،گزارش های سالیانه ،خبرنامه ،رزومه
  6. طراحی انواع کتاب اعم از کتب الکترونیکی و یا چاپی ،جزوات و یا کتب درسی
  7. طراحی انواع اینفوگرافی ،منوی رستوران ها ،جداول و تصاویر روی جلد
  8. همخوانی نرم افزار با دیگر نرم افزار های شرکت ادوبی که در حزه گرافیک به کار میروند و ممکن است در وند انجام پروژه به کمک شما بیایند نظیر : ایلاستریتور ،فتوشاپ ،فلش و …
  9. افزایش سرعت طراحی و چاپ با امکان غلط یابی خودکار
  10. برخورداری از ابزارهای قدرتمند جهت تایپو گرافی ،پاراگراف بندی ،اعواج و …

بهترین آموزشگاه کامپیوتر

علاوه بر موراد بالا ،مزیت های دیگری در مورد یادگیری ایندیزاین مطرح است که عبارتند از :

  • ساخت ایپاپ (EPUB یا نشریات الکترونیکی پیشرفته)

نشریات الکترونیکی انقلابی در انتشارات جهانی بوجود اورد.با همه گیر شدن تلفن های همراه و تغییر سبک زندگی افراد و تمایل افراد به استفاده از زمان اندک خود به بهترین نحو ،استفاده از نشریات الکترونیکی بسیار رواج یافته است.در حالیکه بسیاری افراد استفاده از نرم افزار ایندیزاین را برای ساخت کتاب های الکترونیکی معمولی مانند Ebook مناسب میدانند ،اما لازم به ذکر است که استفاده از ایندیزاین برای طراحی نشریات الکترونیکی پیشرفته با فرمت EPUB نیز بسیار مورد استقبال طراحان قرار گرفته است.

  • اضافه کردن بافت و جلوه های ویژه به اشیا

پنل افکت در ایندیزاین برای هر طراحی جذابیت های خاص خودش را دارد که توسط این افکت ها میتواند جلوه های ویژه ای را به هر شی یا متنی بدهد.

  • طراحی انواع لوگو و تصاویر برداری و یا وکتور

برای خلق تصاویر برداری اکثر طراحان نرم افزارهای کورل و یا ایلاستریتور استفاده میکنند .اما جالب است بدانید که از نرم افزار ایندیزاین نیز بعنوان نرم افزاری قدرتمند در این زمینه میتوان استفاده نمود.

  • طراحی افکت های متنی در کاربرد نرم افزار ایندیزاین

برای بکار بردن لفکت های متنی دو نرم افزار فتوشاپ و ایندیزاین مصرف دارند.اما در صورتی که نیاز به ساخت سریع افکت با کیفیت بالایی داشته باشید ،نرم افزار ایندیزاین نسبت به فتوشاپ ارجحیت بیشتری دارد.این در حالی است که در صورت استفاده از فتوشاپ ،این کار نیاز به زمانی چند ساعته دارد.

یادگیری نرم افزار ایندیزاین کمی دشوار است.نه به علت سختی کار با نرم افزار، بلکه به علت گنگ بودن ابزار ها و جدید بودن آنها به نسب سایر نرم افزار های صفحه آرایی.


مطالب مرتبط :

کلاس آموزش جامع فتوشاپ

کلاس آموزش ایلاستریتور