فراگیری طراحی سایت چگونه است(قسمت دوم)

مرورگر اینترنتی :
بعد از اماده شدن کدها نیاز به بستری داریم تا بتوانیم کدها را به کاربر عرضه نماییم و نمایش دهیم.بسترهایی مانند فایرفاکس ،گوگل کروم ،اینترنت اکسپلورر و … از جمله بسترهایی هستند که میتوانید کدهای خود را در آن ها اجرا نمایید.

مراحل آموزش طراحی سایت :
حال پس از دانستن پیش زمینه هایی برای ورود به عرصه یادگیری طراحی سایت ،لازم است تا از مسیر پیش رو اطلاعات داشته باشید.از کجا و چگونه شروع کنید را در ادامه مطلب بدان میپردازیم.

آموزشگاه برنامه نویسی ارائه دهنده آموزش انواع زبان های برنامه نویسی

مراحل-یادگیری-طراحی-سایت

مراحل-یادگیری-طراحی-سایت

مرحله اول : یادگیری html و css
در سال های ابتدایی پیدایش سایت ها ،وبسایت ها از المان های بسیار ساده تشکیل شده بودند.اما تمامی وبسایت ها از گذشته تا به امروز مبتی بر یک چیز بودند.html!
Html زبان نشانه گذاری وب است و اولین چیزی است که لازم است تا آن را فراگیرید.
Html مخفف واژه hyper text language markup است به معنای زبان نشانه گذاری ابرمتن.
از html به عنوان اسکلت و ساختار ابتدایی یک سایت استفاده میشود و باقی اجزا بر روی آن سوار میشوند.پر واضح است که بدون داشتن یک اسکلت ،داشتن مهارت در دیگر موراد هرچند بسیار حرفه ای کاری عبث است .در html از تگ ها استفاده میشود و در واقع با استفاده از تگ ها شما مشخص میکنید که هر مکان از سایت از چه عناصری تشکیل شده باشد و چه خصوصیاتی داشته باشد .
همانطور که در بالا نیز عنوان کردیم ،استفاده از html به تنهایی کافی نیست و در صورت استفاده از html به تنهایی میتوانید یک سایت ساده و با امکانات بسیار ابتدایی را طراحی نمایید .ولی دیگر دوران سایت های ساده به سر رسیده است .لذا نیاز است تا موراد گرافیکی و امکانات بیشتری را بدان اضافه نماییم.واسط کاربری زیبا موجب جذب کاربر خواهد شد.بنابراین به ظاهر سایتتان اهمیت دهید.این موضوع با CSS قابلیت اجرا را دارد.شما با استفاده از CSS میتوانید رنگ ،شکل ، استایل ،اندازه و جلوه های تصویری را به محتوای HTML اعمال نمایید .

کلاس آموزش asp.net

مرحله دوم BootStrap :
با استفاده از بوت استرپ میتوانید سایت خود را انواع مختلف دستگاه ها اعم از تبلت یا دسکتاپ و … نمایش دهید  به گونه ای که جزئیات سایت جابجا نشوند و در محل های یکسانی نمایش داده شوند.به عنوان مثال اگر در نمایش دسکتاپ ،دکمه ای در زیر یک یک اسلایدر است ،در نمایش موبایل نیز این دکمه باید در زیر همان اسلایدر باشد و جابجا نشود.طراحی سایت به گونه ای که نمایش آن در دستگاه های مختلف یکسان باشد ،حوزه ای است که در علم بوت استرپ بدان پرداخته میشود.

آموزشگاه افترافکت

مرحله سوم Php :
در php به منطق برنامه پرداخته میشود .در این مرحله برای یک سایت پردازش ها طراحی میگردند .به همین دلیل نیاز است تا سایت هایی را طراحی نمایید که نیاز کاربر را پردازش نماید.
در حوزه وب برنامه نویسان به دو دسته کلی تقسیم میشوند :
۱٫ گروهی که وظیفه طراحی ظاهر سایت را دارند و به آن ها برنامه نویس سمت کاربر میگویند.client side
۲٫ گروهی که در سمت سرور برنامه نویسی میکنند و منطق برنامه را پیاده سازی میکنند.server side
۳٫ گروهی که در هر دو حوزه کار میکنند و به برنامه نویسان full stack مشهورند.

دوره آموزش رویت را در آموزشگاه پرتو پشت سر بگذارید.

مرحله چهارم جاوااسکریپت :
پس از یادگیری html و css میتوانید صفحات وب خود را بشکل ایستا طراحی نمایید اما امروزه کمتر سایتی را میابید که صفحات آن ایستا باشند و کاربران به دنبال سایت هایی هستند که بتوانند با آن تعامل داشته باشند.
جاوااسکریپت وظیفه داینامیک نمودن سایت را دارد .جاوااسکریپت زبانی است شی گرا فسطح بالا و تفسیری که از روش های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی میکند.
موارد استفاده از جاوا اسکریپت ،استفاده از آن در برنامه نویسی سمت سرور ،اپلیکیشن های موبایل ،اپلیکیشن های دسکتاپ و بازی ها است .بله جاوااسکریپت یک زبانی است که در تمامی موارد میتوانید از آن استفاده نمایید.

کلاس آموزش اتوکد سه بعدی قابل برگزاری در آموزشگاه پرتو

مرحله پنجم استفاده از cmsها :
شما میتوانید سایت خود را بدون استفاده از کدنویسی و با استفاده از بسترهای آماده ای که cms نام دارند و سیستم مدیریت محتوا به آن ها اطلاق میشود طراحی نمود.یکی از cms های معروف و محبوب ،وردپرس و جوملا است که در آن میتوانید سایتی داینامیک و واکنش گرا را طراحی نمود.علاوه بر آن میتوانید در صورت استفاده از قالب هایی که برخی امکانات مورد نیازتان در آن به چشم نمیخورد ،میتوانید ریشه سایت را تغییر دهید و آن را با سلیقه خود تغییر دهید.البته این کار به افرادی که به تمامی جوانب برنامه نویسی احاطه ندارند اصلا توسیه نمیشود زیرا ممکن است سایت را از کار بیاندازید.

دوره جامع متخصص وردپرس

حال پس از دانستن مواردی که برای طراحی سایت نیاز است ،ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه میتوانیم این موارد را آموزش ببینیم؟
• مطالعه کتب آموزشی
• استفاده از وبسایت های آموزشی
• مشاهده فیلم های آموزشی
• شرکت در دوره های آموزشی

ولی در اخر این نکته را از یاد نبرید که در صورت انتخاب هر کدام از موراد بالا ،بدون تمرین و تکرار موراد آموزش دیده نخواهید توانست بههدف خود برسید.

آموزشگاه ۳dmax vray